måndag 23 februari 2009


Det är coolt egentligen hur olika vi är allihopa. Killar och tjejer. Ett riktigt mysterium.

Vi tjejer har nog alla nån gång i livet utryckt oss: killar?! "suck" himlande med ögonen. . . Men vad menar vi egentligen? Vad syftar vi på? Självklart kan man inte dra alla över en kam, för ingen kille jag har träffat är den andre lik :) Men de där typiska "killdragen" som vi tjejer inte förstår oss på, vilka är dem?


Vad är det för fel på killar?

(om vi nu har några manliga läsare så får ni antingen läsa detta med glimten i ögat eller helt enkelt hoppa över detta inlägg) haha för jag tycker det skulle vara roligt att veta hur alla ni som läser tänker!


Så på detta inlägg vill vi ha kommentarer ;) vi vet att ni finns där ute, så när ni ändå läser kan ni ju kommentera :) eller hur?


1 kommentar:

Anonym sa...

Det är nog allt testostron (stavning?!) som spökar! Tror de kan vara lite väl tävlingsinriktade ibland...

Svar: Jag fotar med en EOS 400d som jag har haft i ett år cirka nu. Innan jag köpte den hade jag inte en aning om vad som gör en kamera bra/dålig och det vet jag väl egentligen inte nu heller. Men, jag provade kompisars och fastnade för den. Ett lagom pris, tillräckligt dyrt för att den skulle kunna vara bra, men samtidigt inte alltför dyrt.

Jag tycker den är enkel att förstå och det är lätt att fota bra bilder. Automatiska inställningen är smart och det blir bra, dock fotar jag alltid med manuella inställningar. Jag tycker man ska satsa på en kamera som verkar vettig i pris, och att man ska lyssna mer på kompisars erfarenheter och mindre på experters (de försöker alltid sälja något!). Sedan är det förbannat roligt att köpa till extern blixt, objektiv och filter. Utveckla sitt fotograferande allt eftersom.

Hoppas jag var till någon hjälp och fråga gärna igen.

Kram