måndag 12 januari 2009

I have a dream, and I have a plan :)


Jag är glad! För jag har kommit på vad jag vill bli :)


Egentligen har jag nog velat bli det här ända sedan jag var liten. Och nu har jag verkligen bestämt mig (för stunden iallafall) men man vet aldrig när man ändrar sig, haha, just nu känner jag verkligen för detta! Jag vill bli inredningsarkitekt. Tänkte söka in till Kandidatprogrammet; Inredningsarkitektur & möbeldesign Konstfack i Stockholm.


Hoppas bara jag hinner och klarar av att göra alla arbetsprover som ska skickas in innan den 10 mars.









-Tre teckningar

-Tre målningar

-Rita ditt drömrum

-Bygga och formge ett utsiktstorn

-Rita och illustrera en sittpall för entré. Beskriva den med högst 25 ord.

Haha jag har ingen aning om vad de menar med alla dessa saker. . . Men jag ska fixa det! Och kommer jag inte in, kanske man ska gå någon "förberedande kurs" innan, så man får lite hjälp med arbetsproverna. För det här "yrket" skulle nog passa mig riktigt bra tror jag. Man förlorar ju inget på att testa och söka in. Kommer jag in så kommer jag in, och då blir jag jätteglad :)

Måndagen den 26 januari är det "öppet hus". Jag ska nog åka dit och få lite information. Det är ett jättebra tillfälle att få lite tips om hur man ska göra med ansökan och arbetsproverna och det är ju skönt att veta var det ligger och hur det ser ut. Så om någon är ledig den 26 januari och vill hänga med, säg till! Emily kanske ;)? Man har ju fått lön då med så en liten runda på stan skulle ju inte sitta helt fel heller. "Öppet hus" är mellan 17-18 på kvällen så det blir en liten minitripp till huvudstaden :)

Nu ska jag nog ta och göra iordning mig lite. Ska träffa Jenny lite senare, blir nog en lång skön promenad runt ån skulle jag tro. Det behövs! Men först tänkte jag springa bort till mamma och hämta alla papper hon varit så snäll och skrivit ut :)

Kom på att denna utbildning är ca. fem år ?! Orkar man verkligen det??










1 kommentar:

Anonym sa...

bra sofia! go go go go!!!! puss från memme