tisdag 27 januari 2009

Hot N Cold






Cause you're hot then you're cold

You're yes then you're no

You're in and you're out

You're up and you're down

You're wrong when it's right

It's black and it's white

We fight, we break up We kiss, we make up


Den här låttexten ska nog beskriva ett förhållande mellan två människor, det är iallafall så jag tolkar den. Men när jag satt och lyssnade på den när jag åkte hem från sthlm igår, och verkligen lyssnade på texten, så insåg jag att den beskrev exakt hur jag känner i förhållande till mig själv. Lät jättelustigt nu när jag skrev det :/ men. . .


Vissa dagar är man skitsnygg när man kollar sig i spegeln, man tycker om sig själv och är nöjd med hur man är både som person och till utseéndet. Dessa dagar är glada dagar och man är nöjd med sitt liv :) Och jag ska inte vara sån, men alla dagar är inte dessa. . . Bad hairday i ett större perspektiv. (Även om majoriteten av dagarna i mitt liv är glada dagar.) Men det är svårt att föneka att de inte finns. Man lägger märke till småsaker som egentligen inte spelar någon roll. Den där finnen som självklart ploppar upp när man behövde den som minst, benen, armarna och rumpan som inte alls har den form de borde, håret som lever sitt eget liv. . . listan kan bli oändlig.


Detta har kanske med självförtroende/självkänsla att göra? I många fall har det säkert det. Men jag tror på mig själv och tycker att jag är en bra person. Jag kan säga att jag tycker om mig själv :) haha måste medge att det känns lite lustigt att skriva det. Så de här dåliga dagarna är nog nåt man får ta med en nypa salt. . . För jag förstår egentligen inte varför man tänker så här om sig själv? Idiotiskt är vad det är! För jag går ju inte och säger dom här sakerna till/om någon annan. Skulle aldrig falla mig in! Så varför känns det ok att säga det till sig själv??Att berömma oss själva är något vi är dåliga på! Jag ska verkligen försöka bli bättre på det!


Vet inte varför jag skrev allt det här, kände att jag behövde tömma min fulla hjärna som går på högvarv nuförtiden. . . och det är väl det en blogg är till för :) Att tänka högt!


Låten är rätt bra, plus att videon är lite rolig :P haha

Ciao ciao . . .

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sofia, Du är så klok & bra!!'
Pussssss E

Anonym sa...

jag känner igen det där! och det är nog så det är för alla människor, oavsett vilket självförtroende eller utseende man har :)