söndag 11 januari 2009

Det är svårt att ha roligt om man inte mår bra. -Men å andra sidan mår man inte bra om man inte har roligt.

Agnes - Release me
En bra låt som är skön att lyssna på :)







Tack gulliga mamma för sms:et :) så söt du är! Men vill bara påpeka att så farligt är det verkligen inte. Behövde bara skriva av mig lite och kände att jag ville förklara iallafall för de närmaste varför jag inte är som jag brukar. Men ska försöka ändra på det!

Pratade med Emily i telefonen nyss, verkar som det är fler som har samma "problem" som jag. Det har väl med åldern att göra kanske. . . ? Men om jag tänker efter vet jag inte om jag någonsin kommer vara nöjd med det jag har. Jag kommer alltid vilja flytta till ett finare/roligare/större/annorlunda hem än det jag bor i. Hur fint jag än har det just för stunden. För det är lite sån jag är. Jag behöver variation. Det ser inte jag som en dålig sak, tvärtom, det är nog väldigt bra att kunna drömma. Och ännu viktigare att våga uppfylla drömmarna. Våga satsa!

Men, hur ska man då kunna välja ett yrke som man "ska hålla på med i resten av sitt liv"? Det måste ju vara något varierat eftersom man antagligen kommer tröttna på det annars. Finns det något yrke som man aldrig slutar lära sig nya saker i som jag dessutom är intresserad av?

Ja ni, det tänkte jag att jag skulle forska lite i och när jag kommit på svaret återkommer jag till det här :) när det nu blir. . . Det ska iallafall bli spännande och se vad jag kommer fram till!

// Sofia



Inga kommentarer: