måndag 29 december 2008

Sofias jul!


JULAFTON
Dagen innan julafton jobbade jag 10-21. Sara, Sara och Jossan var gulliga och hämtade mig :) Vi åkte hem till mig och busade med kissarna, jag packade lite och så åkte vi hem till pappa.
Sara och jag vaknade upp inne i hennes rum ( mitt gamla :P ). . .och det snöade :D jippiiiiii!! Vi gick upp, duschade, gjorde iordning oss och fixade allt innan släkten kom.


Karins föräldrar och två bröder med familj kom dagen innan julafton och sen på julafton kom även farmor&farfar och kusinerna med familj :) fullt hus!! Tror vi var ca 26 personer. . . Det var roligt!


Åt massa mat, såg på Kalle Anka, öppnade julklappar, åt ännu mer; lussebullar, pepparkakor, knäck, marsipanfigurer, drack glögg. . . ja min julafton såg nog ut som alla andras :) Mysig var den iallafall!
































































Alla sitter spända och väntar på julklapparna. Vi fick knappt plats i vårat stora vardagsrum :)
Och jag kan säga att alla julklappar fick inte plats under granen. . . . . .haha ;)
Jag fick bl.a. trosor, BH, en medelhavsmatbok, en kattbok :P haha, örhängen, skålar, lite köksgrejer, pengar, hudlotion, tvålar m.m. Kommer inte ihåg allt.

TACK SÅ MYCKET ALLIHOPA! :)



Sen på kvällen åkte jag hem till mig. . . mina katter var som vanligt som monster på natten, så det blev inte mycket sömn för mig. Men det är sånt man får ta när man lämnar dom ensamma!





JULDAGEN
Ungefär vid halv tio hämtade pappa, Sara och Frida upp mig oh så blev vi avsläppta hos mamma. Där åt vi lite frukost och väntade på att Pontus skulle komma. När alla var samlade firade vi en liten minijulafton och öppnade paket :)
Jag fick en stavmixer, en smothiebok, ansiktskräm+rengöring, lakan, örngott, tesorter+liten marmelad, ståltvål m.m.
När vi var klara med paketöppningen åkte vi vidare till mormor&morfar, där mina kusiner också var. Det blev ännu en omgång med julmat och sedan körde vi paketleken :) Jag vann en tändare och två muggar. . .har alltid otur i såna spel. Men det är roligt att spela!!
Sen blev det fika och senare gröt. . . känner mig som två gånger större. . . :/ haha!
Skulle ju kanske varit rolig och gått ut, men kände mig inte riktigt kry :( Och dessutom var ju mina kusiner här (som jag nästan aldrig träffar) så jag spenderade kvällen med dom istället, det var väldigt trevligt!
Dagen efter var det jobba som gällde, och det var inte lite folk som var på shoppighumör. . . . .usch usch! Men dagen gick iallafall snabbt!
Ja det var väl min jul. Mycket släkt, mat och myyyyys. . .precis som det ska och brukar vara! :)

Inga kommentarer: