måndag 22 december 2008

Dan före dan före dopparedan. . .

Idag har jag julbakat :)


Frida sov här inatt. Vi hade myskväll igår och gjorde god mat och såg på Heartbreak hotel, som jag redan sett. Men den är rätt rolig faktiskt! Den får mig att tänka på våra mammor Emelie ;) hahaha!! ( inget illa menat mamma!! )
Iallafall så gick jag och Frida en sväng på stan och fixade lite grejer och sen hem till mig och gjorde lite mat innan vi åkte hem till pappa. Där julstädade vi lite inför julafton och alla gäster. Och så gjorde Sara och jag knäck :) blev jättebra! Förra året försökte vi också, med mindre lyckat resultat :P alla fick slicka i sig knäck från en stor klump. . . vi värmde den inte tillräckligt länge så alla knäckar kladdade ihop sig till en stor "knäckklump" med knäckformar i :D det var ioförsig lika gott det, men det är lite enklare att bjuda på "normala" knäckar i formar. Hann även med att göra lite gulliga marsipangubbar ihop med (andra)Sara, Frida och Lina, så som tomtar, blommor, grisar, snögubbar, oliver, pumpasläde m.m. haha vi gjorde allt vi kunde komma på! Det kommer nog ligga finfint i magen på julafton :)


Nu ligger jag i soffan med Caspian sussandes på magen och tittar på CSI (tror jag det är iaf) och ska nog snart gå och lägga mig. . . fast jag är verkligen inte trött! Men imorgon är det jobb 10-21 och jag kommer vara sååå trött vet jag, så jag borde sova snart. Usch!


GOD JUL allihopa! puss&kram / Sofia

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha...mamma o "heartbreak hotel"...hmm..den tiden är förbi gumman! Men lika skoj som dom hade, hade vi då! ;) Gullig du är som pysslar och hjälper till. Uppskattat av alla oss mammor och pappor! ;) Du är världens bästa storasyster! Puss min älskling!