onsdag 4 mars 2009

Ska snart hoppa in i duschen, och sen cykla iväg till Isabelle och klippa hennes hår.

Idag har jag hunnit med att tvätta, dammsuga och gjort varm smörgåstårta. Den blev jättegod :) Ikväll kommer Emily hit och ska också smaska lite på tårtan ;) hehe
Igår var Sara och jag en sväng på ikano, blev lite inhandlat på IKEA och Maxi. Vi letade egentligen efter träningskläder, men hittade tyvärr inga. Jag vet exakt vad jag vill ha för nåra, och då är det så svårt att hitta nåt eftersom jag typ redan har bestämt vad jag vill ha . . . kanske får ändra mig lite och tänka om för mina träningskläder verkar ju inte finnas :P

Receptet på smörgåstårtan var väldigt enkelt och gick snabbt att göra så jag skriver upp det ifall nån annan vill prova :)










Varm smörgåstårta (6-8 port.)
6 "halvmånar" hönekaka
300 gram rökt skinka eller kalkon
purjolök
1 charlottenlök
färska champinjoner
smörgåsgurka
4 kokta ägg
5dl cremé fraiche
3 tomater
riven ost
salt


Koka 4 ägg. Dela dem i små bitar. Strimla skinka/kalkon. Skär purjolök, charlottenlök, champinjoner och smörgåsgurka. Blanda allt i en bunke med cremé fraichen. Salta.
Lägg två halvcirklar hönekaka som botten på en plåt. Fyll på med fyllningen. Därefter ytterligare ett lager med hönekaka och fyllning, plus ett avslutande lager med hönekaka överst. På den översta höneekakan lägger du hackade tomater och massa riven ost. Gott att strö lite flingsalt över också :)
In i ugnen ca. 20-25min, 200 grader.
MUMS!!
Nu ska jag hoppa in i duschen och skynda mig! '
puss & kram

1 kommentar:

Anonym sa...

muuuuuuuuuuuuuums